fredag 20 maj 2016

Hej är väll de ända jag kan säga.

De va inte igår. Bara att logga in tog typ 15 minuter. 3år sedan sist nästan, varför skriva nu?
20:de maj idag, en dag jag väntat på i månader! Kents album har släppts idag, jag känner mig så inspirerad och glad och vill bara skriva av mig lite!!
Kan säga att jag inte hört igenom albumet ännu så kan inte säga så mycket, hör just nu i denna stund. Har faktist ett litet minus, och jag tycker texten sjunker in lite i musiken. Så har de inte varit på de andra albumen tycker jag. Man måste lixom koncentrera sig mera för att höra. Och när det gäller Kents musik så är det orden som har berört mig så otroligt mycket, Joakim får fram texten preciiiis rätt. Det finns låtar för alla känslor !
Och när videon nedan kom ut blev jag vääääldigt känslosam, är fortfarande faktiskt, kan inte riktigt släppa det att det faktiskt bara kommer komma 2 nya låtar till efter idag....
Och den som inte lyssar på Kent kommer inte förstå videon, men jag STOR bölade till den, inte första men andra gången å i princip alla andra gånger för jag fick en riktig AHA-upplevelse.
I videon finns nästan alla deras skivomslag, till exempel flygplanet, flickan och den vita tigern och mycket annat, musiken är också så dramatisk.
https://m.youtube.com/watch?v=bubOcI11sps
(Får inte in videon på blogger appen då de blir någon slags länk, äldre men dummare.)
Om jag ska vara riktigt ärlig så tror jag inte så många kommer bry sig i vad jag skriver denna gång. Men för 3 år sedan då var bloggen så krävande, jag fick mycket kommentarer direkt det inte kom upp inlägg varje dag. Och om jag börjar blogga igen så blir det nog mest som dagbok typ. Lite när man orkar. Vet inte enns var jag ska börja enns. Känns lika jobbigt som att ta upp kontakten med gammla vänner, lite awkward.
Men jag tittade igenom min blogg för någon dag sedan och det är sååå roligt med gamla minnen, fast man framstod som en fjart (vilket jag sekärt fortfarande är). Vet inte enns var bilden kmr hamna, men nu testar vi publicera ! Hejsvejs !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar