söndag 30 december 2012

Hela 2012 i bilder, # 1 (Januari- Juni)

Nyåret närmar sig med storsteg här, känns på något vis som att 2012 inte är riktit färdigt ännu.
Har hänt jättemycket, och är nog ändå riktit nöjd med året. Men visst kan 2013 bli bättre ?
Det hoppas man ju alltid på åtminstone. 

Tagit från bloggarkivet. Året i bilder.

December 2011:
9 december 2011, minns datumet exakt eftersom
navelpiercingen kom påplats då !


Samma kväll, vi var även Mini-disco ledare !
Sov över & shopping i Vasa @syrran.
Slutet av 2011 var "nudel-tiden" Åt mycket nudlar @ Mimmi
Januari 2012
Malin fick kaffe, och Lina fick kavrsittning för att komma försent till skolan när hon for via
S-market och köpte Starbucks-kaffe och tårta <3 AW

Mycket solarium förra vintern, och min skosamling fick start på riktigt.
Februari 2012:

Mycket studiebesök eftersom man gick på 9:an, denna gång till Nkb, TG :)
Längtade efter sommaren lika mycket då, som nu.
Hemma hos Fammos.


Fösta tatueringen ! Nejmen en bild från pappas 40-års fest.


Där e ju självaste Faschhh !









Mars 2012:

Tsööra kvällar i mars med den sippade datorn -.- Hade just tapetserat om min vägg !


Små äventyr med Linus <3
Roligaste PRAO-veckan när man fick vara med Lina och ha kul ! @ Stadhotellet
Skolan var inte så tråkig, saknar den lilla hålan ibland.
Jag och Emilia var tydligen lite barnsliga.
En bild från Dansteater, JKG 2012
Hejjarklacksledare för hela slanten, det tog tid, men det var värt det i skutet.

Var mycket med Colin i Mars 2012
Såhär ser det ut när man är med pojkarna !
Fösta Cronis-discot på länge. Det var många som uppskattade det.

Satt över 2 timmar i tele me C, mamma blev nog glad när hon såg de blev nästan 8 €

Som vanligt mycket bilder från skolan.
 April 2012:

En outfit i april.
Atte på matte ! Feelis elr ?
Middag med tjejerna.
Pojkarna kom och busade senare till Linas oxå.
Och ännu senare kom tydligen Flouka XD
Som sagt har Lina och Jag alltif tokigheter på gång, en dag var det ju Påsk helt enkelt ^^
Lina och jag sitter i en buss påväg till någon konsert med skolan.
En till outfit i april.
Vårmiddag/ Avslutning närmade sig, blev att välja klänning. Och 4:an blev det.
Den kommer jag även ha på nyår gissar jag.
Nå slags duckface var jag ydligen bra på på den tiden... xD
Började förstå att redigera bilder så de blev roligare.
Här är hjälpledare på vinter rippi, vi gjorde INGET men hade ändå jättekul och fick betalt för slöas :))
Mia Mimmi Adler fyllde 16 år ! Firades vid ABC med lite käk !
Emilia gör alltid bilder hetare XD
Sydde en klänning till mig i skolan.
Outfit, April.

Maj 2012:

På vappen var det partajjande vid Mimmis villa, mysigt, kvällen då min grillbiff flög i sjön
tack vare Calle, och folket ville ha mig att äta våt grillad knäckbröd ! Gammla minnen <3


Var i Vasa på Linas födelsedag, så var aldrig med och grattade henne, men i börjanet av Maj var det både
Lina och Emilia som var födelsedagsbarnen och picknic på rondellen var inte helt fel.

Emilia och Lina firades en kväll, men tyvärr var hockeyn lite viktig ett tag, man ser bara hur Jontti taggar med han outfit.
En kväll i Nkb !
Ut på mat vid O'Learys med klassen, även bowling före det.
Tävlingsdag mot Etelänummi, Tyvärr var Larsmo karana starkare i dragkampen !
Flickona kuna no ti å !
Staffettkarneval / Borgbacken.
Staffettkarnevaln / stadion.
Juni 2012:

Cronhjelmskolan var över, här är det avslutning på det sista året.
Men några dagar före skolavslutning var det vårmiddag för 9:orna.
Supersnygga vänner har jag, pizza vid strandis.
I Juni började jag sommarjobba vid sjukhuset. Lärde mig nog mycket.
Fiska är livet, Junikväll
Dehär 2 sötisarna blev konfirmerade.
Mysiga sommarnätter nere vid Attes bastu.
Börjar snart tro att ingen äter mera mäccenmat än pojkarna, speciellt på sommaren ! xD
Sommarfärgen börja koma.
Mera webcam bara !
Lina "bloggrapeade" (gjorde ett inlägg) mig med denna fina bild !
En bild från midsommaren.

Detta är första halvåret. Del 2 får ni se Juni-December.
Del 2 blir inte lika långt, har int bloggat lika mycket över sommaren. Men man vet ju aldrig.
Grattis om du orkade läsa hela inlägget !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar