söndag 5 juni 2016

I'm not gonna take your stupid shit!



Gårdagen bestod av väldans mycket program, väckning redan 04:50 för att jobba, endast 3 timmar så var redan hemma halv 9. Var sååå trött efter hela veckan jobb så tänkte att jag lägger ner huvudet på kudden en stund bara och så vaknade man 12........... Men ställde mig iväg till alla student och examensfester, blev ganska snabba besök för jag skulle hinna med 5 ställen på 3 timmar. Men riktigt roligt va de ! Sedan var det dags för lite mera jobb vid Prisma, också endast 3 timmar. Så det blev inte mycket firande på kvällen för min del. 

Och nu tänkte jag uttrycka mig lite om pisshuvuden, så sluta läs om du int vill hör skit ! Hehe 😝

Nejmen på kvällen for jag till Prisma, allt var frid å fröjd, jag skulle köra golvet med en stor maskin som man sitter och kör, ganska roligt faktist. Och så kommer två finnar och uttrycker sig "hyvä työ" och skrattar men alltså vafan, jaa jag har inte det glamorösaste jobbet om jag hoppar in vid Prisma men vafan, om jag inte vet vad ja ska göra me mitt liv, vaför kan jag int bara få tjäna lite pengar, få ekonomin och gå runt och inte sitta hemma om dagarna och vara arbetslös när jobb finns. Man ska inte dra alla över samma kam, men finnar.. Fyyfan va dom e trångsynta! Och jaa det vågar jag säga offentligt. Varför inte bara försöka respektera andra och deras jobb, vill ni handla mat i en butik var det kryper larver över golvet för att ingen städar där. Nej de tror jag inte. Efter jag börjat jobba på Iss så respekterar jag nog flera jobb. Alla behövs på olika sätt, annars skulle inte dom yrken finnas, som t.e.x städare och kökspersonal som jag nu är.
Och mitt vanliga jobb är i Terjärv skola, ja måste säga att jag trivs underbart bra med personalen och nej att städa och servera mat kanske inte är allas dröm, men ska barnen vara hungriga varje dag. Nej. 

Men med detta inlägg vill jag nog komma fram till att jag inte gillar finska ungdomar, om dom inte motbevisar annat. Själva landet vi bor i är ju inte precis kännt för att vara trevliga och utåtriktade. Men om du vill öppna din käft, nervärdera inte folk framför deras face. TAKE NO SHIT! Tack för mig.




2 kommentarer:

  1. Väldigt moget av dig. Alla jobb behövs verkligen. Jag har oxå gjort en massa skitjobb som fått mig att respektera alla yrken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa som jag skrev på facebook, tror inte det är många 20 åringar som sitter med värsta igenjörsjobbet. Alla måste vi börja från 0 :)

      Radera