torsdag 2 juni 2016

Stackaren måste överleva...


Dom har precis klippt gärset här hos oss, och efteråt hittade jag denna varelse mitt på gräsmattan, Busan hade gömt sig och kom springandes rakt mot frågeln när dom var klara och bet den. Blev jävla arg på kattjäveln ! Å nu vill ju jag vara såndär superhero räddare men vet int om den är för skadad... Bröd passade inte som måltid heller. Undrar om den är för liten att överleva ens, ja antar ju det är en kråka, och den har inget hår på kroppen och halsen, men tror inte katten har rivit av det. Dum som jag var så spillde jag vatten över ungen för att göra den lite ren och släppte iväg den, men hen skakade så mycket så nu sitter vi i hinken och solar oss. Men ååh den flyger ju inte å går knappt, andades jättetungt oxå. Men ska dom vara nakna på kroppen... Åååh. Tror den har sett sin sista dag.
Ja blir så ledsen av att se djur lida...


Siggi har iaf inte problem med aptiten, han åt gladerligen brödet.


Nu kom jävel-Busan hit för att försöka charma mig, men du lille vän, jag är nog fortfarand lite bitter på dej....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar